fredag 28 augusti 2009

saknad och sorg

~~~


rovlystna blickar
liten tigrinna så vild

vilar i min famn


~~~











Men nu vilar vår vackra lilla Tufsa inte längre i famnen,
ty den 20 juli gick vår älskade vän
sedan drygt tolv år tillbaka plötsligt bort.

Saknaden, tomheten och de många roliga minnena består, och vi tröstar oss med att hon var en oerhört förnöjsam katta som levde ett gott liv och slapp hamna i klorna på en sådan här galning som ni kan läsa om hos ASPCA.

~~~

Går ni i bli-sambo-med-en-katt-tankar och bor i Halmstadområdet, så överväg att knyta era nya vänskapsband på katthemmet Kattfoten i Norrekattspark. Där finns många underbara kattsjälar i stort behov av ett tryggt hem med kärleksfulla vänner.




~~~

Andra skriver: , , , , , , , , , , , ,

~~~

3 kommentarer:

Judith sa...

Regnbågslandet tror jag våra fyrfota vänner kommer till. Min gamla är nu 13 år och född hemma hos mig och att den tiden närmar sig vet jag men all den glädje hon och andra gett mig genom åren går inte att beskriva.
Djuren ger oss helt kravlös kärlek.
Och så är många så grymma mot dessa underbara varelser.

Varm kram och omtanke
/Judith

A-K sa...

Regnbågslandet... Mmm, den tanken och bilden gillar jag. Och hon, vår lilla dam, är värd alla regnbågar i världen för allt det hon gav.

Ja, den grymhet och illvilja som många uppvisar mot både djur och människor upphör aldrig att förvåna mig. Och jag kommer aldrig, hoppas jag, att sluta kämpa mot och sätta mig upp emot den.

Tack för dina värmande ord, Judith.

Gunilla sa...

Så sorgligt! Jag förstår verkligen att det är tomt. Vi har en katt som är 16 år och börjar bli riktigt gammal och senil och det kommer ju inte att bli bättre... Så tack för tipset i Hstd.