tisdag 4 oktober 2011

Djurens dag!

~~~


Det är Djurens dag i dag och det vill jag uppmärksamma genom att minnas den räddade lilla kaninen Panda, bara drygt två år gammal, som plötsligt lämnade jordelivet natten till söndag. Hon var pigg, rask och lika busig som vanligt på lördagskvällen, men hon hade under natten, som det såg ut, somnat in fridfullt i sitt bo av hö. Jag hade sett fram emot många år till med denna lilla retsticka som hon var, men ödet ville tyvärr något annat. Hon fick en värdig begravning på vår egen lilla djurkyrkogård. Närmast anhörig var hennes bror och sambo Sotöra. Jag hittar ingen bra bild på henne just nu, så det får komma vid ett senare tillfälle - men namnet avslöjar nog en hel del om hur hon såg ut.



Eftersom det är just Djurens dag i dag, så vill jag också dela med mig av några minuter om de utrotningshotade orangutangerna. Titta på klippet. Det är väl använda minuter.






~~~

Andra skriver: , , , , , , , , , , , , , , ,

~~~

Inga kommentarer: