måndag 9 maj 2011

Sju år av saknad

~~~


Jag hade så mycket, så många berättelser, att dela med dig.
Saker som hade fått dig att skratta så där ärligt, pärligt
och härligt som bara du kunde.

Men vi fick aldrig den glädjen, varken du eller jag.


Du önskade mig lycklig resa
och omfamnade mig innan jag for.

Jag önskar att jag hade fått göra detsamma för dig.



Må du färdas lycklig över de vackraste ängar
och de mest blåskimrande hav, älskade farmor.



~~~

Raderna ovan skrev jag ett år efter min farmors hastiga och plötsliga bortgång. I dag har det gått sju år sedan jag miste min bästa vän i livet och det går inte en dag utan att jag känner saknad.







~~~

3 kommentarer:

S.A.I. Steve Lando sa...

Betungande vackert om en kär o saknad farmor

Gunilla sa...

Så fint du skriver!

A-K sa...

Tack för era ord, Steve och Gunilla.