måndag 14 juni 2010

Det är inte BP som har drabbats värst

~~~


Det är inte BP som har fått ta den stora smällen, ty det är havet och de som bor och lever i eller av det. Många av dem har tvingats plikta med sina liv. Det är för mig en gåta hur man överhuvudtaget kan få för sig att borra efter olja när man inte har någon som helst aning om hur man ska kunna åtgärda en eventuell läcka, och tillika är det ett mysterium att de ens fått tillstånd på så lösa boliner. Många bär skuld till denna enorma katastrof, och de oskyldiga offren är oändligt många fler - och det är fortfarande de som har drabbats värst.

Bilden är lånad från Newsweek.




~~~

Andra skriver: , , , , , , , , , ,

~~~

2 kommentarer:

Gunilla sa...

Det här tycker jag är så fruktansvärt så jag orkar knappt ta det till mig. Hoppas nästan att det blir kapitalismens död, så har det i alla fall fört något gott med sig...

A-K sa...

Ja, Gunilla, vad hittar inte människan på i girighetens namn? Jag finner inte ord för vad jag tycker om det här längre, det gör bara ont inombords.