torsdag 4 september 2008

Grönt är gott!


~~~


Oavsett om man är vegetarian eller vegan eller inget av det, så vill jag i dag slå ett slag för Vegomässan som hålls på Enskilda Galleriet på Kronobergsgatan 37 i Stockholm den 13 september mellan 10.00 och 18.00. Man behöver inte vara vegetarian eller vegan för att utesluta kött-, fisk-, skaldjurs-, ägg- och mejeriprodukter ur maten då och då, så om du bor i eller har vägarna förbi Stockholm denna lördag, så besök Vegomässan och låt dig inspireras av goda och spännande rätter. Att i alla fall då och då uteluta ovanstående produkter ur maten, kanske en gång om dagen, kanske oftare, kanske mer sällan, spar lidande och också miljö.


Du kan läsa mer om Vegomässan 2008 här, hos Thomas Öberg samt även hos Djurens Rätt, varifrån bilden ovan också är lånad.

I samma andetag vill jag också hänvisa till Veganvraks digra receptregister för den som känner sig hågad att redan nu låta sig inspireras.




~~~

Läs mer om: , , , , , ,

~~~

2 kommentarer:

Hanna sa...

Hej!

Tack för fin blogg!

Du jag undrar hur får du in alla banners? Jag hade tänkt lägga in bla wwfs banners på min blogg men jag fattar inte vilken av alla "gadgets" man använder ;)

/A

Anonym sa...

Underbara du som uppmärksammar vegomässan.

Så man kanske får träffa dig på mässan? :)Jag kommer ha färgranna indiskabyxor, svat i grunden men med ränder på sidorna i olika färger. Hälsa gärna på mig!